מה זה בריקים לבנים ?

  • הנושא הזה ריק.
  • Post
    blank
    אריה
    אורח
    שלום רב,

    אני חדש בקהילה ובפורום. אשמח לקבל הסבר על מה זה בדיוק בריקים לבנים. ממה זה נוצר? האם כל הבריקים עשוי אבן?האם יש גם בריקים לחיפוי הבית שעשוי גרניט פורצלן. מה עדיף וכו'.

    תודה רבה על העזרה, אריה

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • Replies
    blank
    אילן שמאי
    אורח
    "השימוש בלבנים החל לפני 10,000 שנה, כאשר השימוש בלבני בוץ היה זמין וקרוב לאזור הבניה. התיעוד הקדום ביותר לשימוש בלבנים היה בעיר יריחו בסביבות 8,000 לפני הספירה, ובמגדל בבל אשר נבנה מלבני בוץ שעברו ייבוש בשמש.

    הראשונים לשרוף לבנים היו הבבלים בשנת 4,500 לפני הספירה, והמצרים שהיו מוסיפים תבן לחומר הגלם בכדי לחזק את הלבנים ולצמצם את התכווצות הלבנה בתהליך הייבוש.

    הרומאים השתמשו בלבנים שרופות ופיתחו את שיטת הבניה הדומה לשיטה הנהוגה היום, תוך שימוש בסוג של מלט אשר היה עשוי מאבקת אבן גיר. שיטה זו אימצו הרומאים בבניית הקולוסאום שברומא. הרומאים היו הראשונים לייצר לבנים בפורמט משולש לצורך בניית הקשתות ואלמנטים נוספים. עם נפילת האימפריה הרומית ירד השימוש בלבנים עד המאה ה- 13, כשבתקופה זו החלו הבלגים וההולנדים לייצר לבני חימר שרופות ולייצאן לאנגליה.

    תהליך ייצור הלבנה נעשה בשני אופנים: האחד הוא שימוש בתבניות עץ או בוץ כתבנית ליציקת החימר, והשני הוא חיתוך גוש חימר אשר היה מונח על הקרקע בתיל מתכת לקביעת התצורה הסופית ומרקם הלבנה. לאחר הייבוש היו שורפים את הלבנים באש שלעיתים הייתה בוערת שבועות.

    עם שיפור תנאי הסחר והתחבורה החלו להיבנות פרויקטים גדולים כגון מגדל השעון (Big Ben) בלונדון, שלצורך בנייתו השתמשו בכ- 200,000 לבנים שיובאו מבלגיה.

    במהלך המאה ה- 15 החל המעמד הבינוני ברחבי אירופה להשתמש בלבנים, והפך את הלבנים לסטנדרט בניה עד ימינו.

    גורם נוסף שתרם לשימוש הנרחב בלבנים היה השריפה הגדולה בלונדון בשנת 1666, שכילתה את מרבית העיר וגררה איסור בניה בעץ.

    הלבנים מהווים חומר חזק, עמיד ובטיחותי עד ימינו אנו, הבחירה בלבנים לחיפוי מהווה בחירה גם עם אמירה עיצובית ואסתטית חזקה לצד בחירה באיכות החומר ועמידותו לאורך שנים"

    האמת שמצאתי את זה באינטרנט באיזה אתר וצירפתי לך שתקרא מעט.

    בהצלחה מקווה שזה מספיק.

    בברכה,

    אילן.

    blank
    אריה
    אורח
    את האמת שעזרת לי מאוד, תודה רבה!
    blank
    אילן שמאי
    אורח
    וואלה ? 🙂 אני שמח. כי אין לי הבנה בזה פשוט שוטטתי בגוגל וחיפשתי.  קח עוד —>

    מהי בעצם לבנה?
    לבנה היא גוש של חומר קשיח המיוצרת באופן מלאכותי והמשמשת כחומר הגלם הבסיסי בבנייה מסורתית – בנייה בלבנים. התכונות הנדרשות מלבנים הן חוזק לחיצה גבוה, בידוד תרמי גבוה, בידוד אקוסטי גבוה, חסינות מפני אש, ומרקם חיצוני המאפשר הדבקת חומרי טיוח.
    הלבנה, היא היחידה הבסיסית המשמשת לבניה, היא גוש קשיח אחד אשר יכולה להיות עשויה חימר, חרס, סיליקט או בטון.

    בניה בלבנים
    בנייה בלבנים היא שיטת הבנייה המסורתית והנפוצה ביותר. הבנייה בלבני אבן או אדמה התפתחה כבר במסופוטמיה ומצרים העתיקות והשימוש בשיטה זו קיים בפועל עד היום. ממחציתה השנייה של המאה ה-19 החלה הבנייה במדינות המערב לעבור בהדרגה לבנייה מלבני חימר, חרס ובטון, המשולבת באלמנטים יצוקים של בטון ופלדה (בעיקר קורות ותקרות). הבנייה בלבנים השתכללה לאורך ההיסטוריה במקביל לסגנונות האדריכלות, כאשר הייתה תמיד קשורה לטכנולוגיית הבנייה הקיימת.

    שיטת הבנייה הנפוצה ביותר לבניית קירויים מלבנים מאז התקופה הרומית היא הקשת. קשת הלבנים מסוגלת ליצור מפתחים בעזרת לבנים בודדות הנשענות אחת על השנייה ומעבירות את מאמצי הלחיצה אל צידי הקשת. כל סוגי הקמרונות הקיימים הם שכלולים של שיטת בנייה זו ואפשרו עם השנים קירויים מסוגים שונים ובעלי אופי אדריכלי שונה.

    קיר לבנים
    קיר הוא אלמנט אדריכלי בסיסי של מבנים המשמש לשתי מטרות עיקריות: הפרדה בין חללי המבנה (בין לצורכי בידוד תרמי ואקוסטי ובין לצורכי תיחום אזורים והגדרת חללים), ותמיכה סטטית בעומסים כחלק משלד המבנה. הקיר נועד להפריד בין חלקים שונים של המבנה (החדרים השונים במבנה) ובכך לאפשר שימושים שונים בכל חלל ואזור במבנה. כמו כן משמש הקיר כאלמנט מפריד המאפשר בידוד חלק מסוים מהמבנה מסביבתו (הפנימית או החיצונית). הקיר מפריד בין חדר לחדר וכן מפריד בין פנים המבנה לחוץ המבנה באמצעות בידוד, הן תרמי והן אקוסטי.

    הקיר יכול להוות אלמנט עיצובי, בין על ידי היותו בסיס לאלמנטים אחרים (ציור על גבי הקיר (פרסקו או גרפיטי) או תליית תמונות על הקיר), ובין על ידי שימוש בחומרי גלם שונים היוצרים עיצובים שונים באמצעות מראה הקיר עצמו (שימוש בזכוכית, מתכת, עץ או אבן מסוגים שונים).

    קירות לבנים נחשבים ליפים מאוד ולכן נשארים חשופים ולא מטויחים פעמים רבות. קירות בטון או קירות בלוקים חיצוניים מחופים פעמים רבות על ידי "חיפוי אבן" כדי ליצור מראה של קיר לבנים אך לבנות אותו בפועל בשיטה אחרת. קירות של מבנים רבים מחופים על ידי אבן ירושלמית שנותנת לקיר מראה כאילו נבנה מלבני אבן ובירושלים, בה חזית העשויה מאבן זו היא חוק מחייב בבנייה. זול ובטוח יותר לבנות קיר בטון מחופה אבן מאשר לבנות את הקיר מלבני אבן ירושלמית אמיתיים.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.

תפריט נגישות